Woda Mama i ja
Zamknij

Stare powiedzenie głosi, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i chyba każdy rodzic w pełni się z tym zgodzi. W końcu musi ono dostarczyć dzieciom energii na kilka pierwszych, aktywnych godzin dnia. Zdarza się jednak, że o poranku ciężko nam zdobyć się na wyżyny kulinarnych możliwości i na stole pojawiają się najprostsze rozwiązania w postaci kanapki czy płatków z mlekiem. Tymczasem przygotowanie zdrowych, a jednocześnie pożywnych i apetycznie wyglądających dań dla maluchów nie jest trudne ani pracochłonne. Wystarczy do tego kilka minut i zestaw sprawdzonych składników.

Jej wysokość owsianka

Zdecydowanie najprostszym i najszybszym ze zdrowych śniadań dla malucha jest klasyczna owsianka. Wystarczy garść płatków owsianych zalać mlekiem lub ciepłą wodą, odstawić na chwilę, a później dołączyć ulubione dodatki, najlepiej w postaci sezonowych owoców. Dobrym pomysłem jest również uzupełnienie dania bakaliami, pestkami i nasionami. Warto pamiętać, że owsianka jest na tyle uniwersalną potrawą, że dodać można do niej właściwie wszystko i każdego dnia serwować ją dziecku w innej wersji. Może to być owsianka na mleku migdałowym z jagodami, brzoskwiniami i sezamem lub też wariant z cynamonem, pomarańczą i orzechami. Małych wielbicieli czekolady skuszą natomiast płatki owsiane z bananem, kakao i aromatycznymi malinami. Jeżeli po jakimś czasie płatki wam się znudzą to możecie zastąpić je kaszą jaglaną. Jej przygotowanie jest nieco bardziej czasochłonne, ale wartości odżywcze nieocenione, więc warto wprowadzić ją do dziecięcego menu.

Placki, gofry, naleśniki

Dzieciaki uwielbiają słodkości i najchętniej jadałby je przez cały dzień. Nic nie stoi na przeszkodzie, by czasami pozwolić im rano na łasuchowanie, ale w wersji zdrowszej niż pełne cukru płatki czy kremy czekoladowe. Z pomocą przychodzą tutaj wszelkiej maści placuszki, gofry i naleśniki, czyli absolutna klasyka w dziecięcym menu. Kiedy jednak zamiast zwykłej, białej mąki dodamy mąkę jaglaną lub gryczaną, zamiast cukru użyjemy miodu lub dojrzałych bananów, a całość uzupełnimy solidną porcją owoców to otrzymamy zdrowe śniadanie, które zachwyci nawet największego niejadka. Całe przygotowania będą błyskawiczne, bo smażenie placków czy naleśników na suchej, mocno rozgrzanej patelni trwa dosłownie kilka chwil.

Jajka na tysiąc sposobów

Wielu rodzicom ciężko uwierzyć, że najlepsze i najzdrowsze dania są zwykle najmniej skomplikowane. Doskonałym tego przykładem są potrawy z jajek, czyli składników uwielbianych przez większość dzieci. Mając do dyspozycji jajka i kilka produktów, które znaleźć w każdej lodówce, można wyczarować fantastyczne, kolorowe i bardzo zdrowe śniadania dla maluchów. Może to być omlet z rukolą, serem
i pieczarkami, jajecznica przygotowana na parze z dodatkiem szczypiorku, pomidorów i czerwonej papryki albo jajko sadzone na kromce pełnoziarnistego chleba z plasterkami awokado. Kiedy macie
do dyspozycji trochę więcej czasu to można pokusić się o przygotowanie jajecznych muffinek z serem feta, szynką, marchewką i szpinakiem lub postawić na zapiekany kogel-mogel z truskawkami
i bananami. W każdej z tych postaci jajka będą smakowały wyśmienicie, a wy sami przyznacie, że ten niepozorny składnik kryje w sobie właściwie nieograniczony potencjał śniadaniowy.

Przygotowując pożywne śniadania dla dzieci nie można zapominać o połączeniu ich ze odpowiednim napojem. Najzdrowszą opcją jest czysta, niegazowana woda źródlana, np. Mama i ja, a także przygotowane na jej bazie herbaty owocowe i ziołowe.